می 3, 2024

رسانه خبری نبض جوان

مطالبه گر باشیم

مسئولان پیگیر اجرای مصوبه‌های سفر رئیس جمهور باشند

به گزارش رسانه خبری نبض جوان؛ آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ظهر امروز در خطبه‌نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مسئولان استان بوشهر باید برای اجرایی شدن مصوبه‌های سفر رئیس جمهور و بهره مندی بیشتر مردم از این مصوبه‌ها تلاش کنند. یکی از مصوبه‌های مشترک برای سفر نخست و دوم رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان، اتصال بوشهر به شبکه ریلی کشور است که مسئولان استان باید این مهم را با جدیت تمام دنبال کنند.

وی از تمامی هیئات مذهبی، مسجدها، تکایا و موکب‌ها برای برگزاری باشکوه جشن‌های شعبانیه قدردانی کرد و افزود: فعالان برگزاری جشن‌های شعبانیه به خوبی نشان دادند که در عرصه دین و دینداری با تمام توان پای کار هستند. جشن‌های شعبانیه در اقصی نقاط استان بوشهر از شهر‌ها و روستا‌ها به شکلی بسیار باشکوه برگزار شد که مسئولان استان باید برای تداوم این برنامه‌ها حمایت لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید با برنامه ریزی مناسب و جامع فرهنگ مهدویت نهادینه و ترویج شود و سبک زندگی مهدوی در دستور کار همگان باشد. با توجه به در پیش بودن عید نوروز و حضور گسترده مسافران نوروزی در استان باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه شود. در ایام نوروز جمعیت زیادی با فرهنگ و روحیه‌های مختلف وارد استان می‌شوند که نیازمند مدیریت و امنیت اجتماعی هستند و باید امنیت آن‌ها به طور کامل تامین شود.

آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: نیاز مسافران نوروزی به خدماتی رفاهی بخوبی دیده شود تا خللی در خدمات دهی به آنان صورت نگیرد؛ در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان باید نیازمندان و فقیران شناسایی و کمک لازم به آن‌ها انجام شود تا این افراد در شب‌های عید شرمنده خانواده‌های خود نباشند. شرایط اقتصادی نباید منجر به آغاز سالی همراه با تلخی برای نیازمندان شود و سفره افطار آن‌ها را توام با مشکلات و کاستی‌ها کند.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اهمیت امیدواری به آینده اعلام داشت: چنانچه شخصی امیدوار به درمانش نباشد تسلیم بیماری و چنانچه امید به بهبود شرایط اقتصادی زندگی خود نداشته باشد تسلیم شرایط سخت زندگی می‌شود.